niedziela, 28 czerwca 2015

Aparat ortodontyczny. co i jak :-)

Witajcie.
W dzisiejszym poście opisze wam moje wrażenia związane z aparatem ortodontycznym, napiszę jak wygląda pierwsza wizyta, zmienianie drutów i ten ból. :-)
 Zacznijmy od tego że na pierwszą wizytę będzie nam potrzebne zdjęcie szczęki tzw. Pantonogram więc zamiast tracić kasę na pierwszą wizytę i dowiedzieć się żeby przyjść z zdjęciem należy mieć już je przy sobie.
Kolejnym krokiem jest zrobienie wycisku, gipsowego odlewu zębów. Ortodonta przygotuje preparat który umieści w prędzej przymierzonych szablonach, na górne i dolne zęby należy to mocno przytrzymać i poczekać do częściowego wyschnięcia preparatu. Zdjęcie odlewu może być nieprzyjemne bo preparat jest przytwierdzony do zębów. Ortodonta zapisuje nas na następna wizytę gdzie mamy zakładane gumki.
Zakładanie aparatu
Przed założeniem drucików mamy zęby starannie oczyczone ze wszelkich osadów trwa to chwilę z tym że samo zakladanie aparatu u mnie trwało godzinę.
Następnym krokiem jest wciśnięcie na szóstki pierścieni. Ja musialam wyrwać jedna czwórkę i piątkę ale jednak szóstka to szóstka nawet gdy mamy jakieś braki. Wciskanie pierścieni może trochę boleć .potem metal pierścieni jest topiony by nic nas nie drażniło, teraz będą przyklejane zamki na klej światłoutwardzany gdy już konstrukcja jest skończona zaczyna się wiązanie na początek jest to cienki drut przekładany krzyrzowo, potem dostajemy grubsze druty masakratory. Ból naciągania zębów trwał u mnie tydzień i nie mogłam jeść prawie nic upychałam w siebie budynie, kaszki i petitki lubisie jak dziecko. Po tygodniu ząb zaczyna zmieniać miejsce. Zauważalne efekty noszenia aparatu są widoczne po trzech miesiącach. Koszt aparatu to 1300zł plus wizyty u mnie 60zł mc.
Po założeniu aparatu trzeba dbać o zęby i dziąsła polecany jest tu płyn meridol, osad z krawędzi aparatu możemy wyczyścić małymi szczoteczkami. Zęby czasami się chwieją i jest to normalne. Czas noszenia aparatu to minimum 2 lata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz